Preguntes freqüents

En aquest espai responem algunes preguntes freqüents que ens acostumen a fer les famílies a la Jornada de Portes Obertes.

Si no trobes resposta a la teva pregunta escriu-nos a escolaxirinacs@escolaxirinacs.cat 

Quantes places oferiu de cara el curs 2021-2022? 

El curs vinent, a l’escola, atendrem infants de P3, P4, P5, 1r i 2n de Primària. Les places vacants es detallen a continuació: 

P3: 50 places, 4 d’elles reservades per infants amb NESE. De les vacants preveiem que se’n ocuparan 20 amb infants que tenen germans/es al centre. 

Altres cursos: En aquests moments, sense vacants. 

Sobre la ubicació de l’escola i obres d’ampliació

Actualment l’escola està ubicada de manera provisional a la cruïlla del c/Entença i c/Rosselló.  En l’emplaçament actual, l’escola pot créixer fins a 6è de Primària.  Durant les obres de l’edifici definitiu no ens caldrà canviar d’ubicació. 

Com organitzeu l’adaptació de P3? 

El període de familiarització és un procés complex en el qual infants, famílies i mestres ens anem coneixent i ens vinculem. Aquest procés de presa de contacte basat en la presència, el respecte i la confiança, és el punt de partida del camí que compartirem durant uns anys a l’escola. 

Per tal que aquest procés sigui el més dolç possible us recomanem, que en la mesura del possible, compartiu els primers dies i/o setmanes amb els vostres fills i filles acompanyant-los i estant a les aules amb ells i elles fins que s’hi sentin més còmodes i segurs. D’alguna manera sou vosaltres qui ens feu l’encàrrec de cuidar-los i acompanyar-los en el seu creixement i és per això que creiem important que vosaltres hi sigueu i ens feu aquest traspàs respectant el seu procés individual d’incorporació a l’escola. 

Tingueu en compte que l’adaptació és un procés llarg i personal i que no hi ha un temps ajustat vàlid per tothom. Cada família i infant ho viurà a la seva manera tenint en compte que és un moment de crisi, de canvi i per tant és un procés intens emocionalment, tant per petits com per grans. 

Separeu els bessons a l’hora de fer els grups-aula? 

No tenim un criteri fix en aquest sentit i comentarem amb cada família cada cas per valorar conjuntament si és convenient separar o agrupar als germans bessons a l’hora de formar els grups aula. 

Bolquers, xumets…. 

Entenem que cada infant té un ritme de desenvolupament i unes circumstàncies vitals diferents que el fan tenir una evolució pròpia en aquests aspectes. Des de l’escola respectem la necessitat de portar bolquers i/o xumet sempre i quan neixi de la necessitat de l’infant i no de la de l’adult. A la vegada anirem establint amb vosaltres pautes d’actuació conjunta per acompanyar el control d’esfínters i si és el cas el deixar el xumet. 

Quota escolar, quant és i a què es destina? 

Tenint en compte que el Departament d’Educació no sufraga el 100% del cost de l’educació d’un infant a l’escola pública demanem que cada família faci una aportació anual de 240 euros fraccionats en dos terminis, un al setembre i l’altre al febrer. Amb aquests diners abastim tot el material didàctic i fungible els Espais d’aprenentatge i les aules dels infants, així com les sortides de tot el curs (activitats + transport). 

D’altra banda, no cal invertir diners en llibres de text, llibretes ni material personal del vostre fill/a ja que a l’escola no els utilitzem. Tot el material de l’escola és col·lectiu. 

En cap cas, la matrícula al centre està condicionada pel pagament o no de la quota de material escolar.

Quan introduïu l’anglès? 

La llengua vehicular de l’escola és el català. Així mateix respectem la diversitat lingüística dels infants i l’acollim fent-la present a través de contes, cançons, cantarelles, etc…

En base al currículum de Primària, a partir de 1r dediquem sessions setmanals d’ensenyament de l’anglès com a llengua estrangera de manera oral, lúdica i globalitzada (com fem amb totes les altres àrees).

Com utilitzeu les noves tecnologies? 

Vivim envoltats de tecnologia i l’escola no pot donar l’esquena a aquesta realitat però aquest aprenentatge també es realitza de manera globalitzada entenent que els dispositius que utilitzem estan al servei de l’aprenentatge dels infants i els adults de l’escola. Farem servir portàtils, projectors o altres aparells cada cop que els necessitem per alguna raó i és així com al llarg de l’escolarització aprendrem a fer-ne un ús crític i responsable.

Feu colònies? 

Si, creiem que tenen molt de valor per al desenvolupament de l’autonomia, la seguretat i les relacions socials dels nens i nenes i en fem a partir de 1r de primària.  Pensem que és en aquest moment en el qual els infants ja són capaços de sostenir la separació de la família i gaudir plenament d’aquesta experiència. 

I piscina? 

Els infants de 1r de Primària participen en el programa Jo nedo, un projecte creat i subvencionat per l’Ajuntament de Barcelona. Setmanalment i dins l’horari lectiu assisteixen al Poliesportiu Joan Miró acompanyats per les seves mestres referents.

Celebreu les festes tradicionals a l’escola? 

Dins l’horari lectiu fugim d’actes multitudinaris com festivals de Nadal o rues de Carnestoltes on els infants es mostren als adults. No obstant, quan els infants parlen de les Festes i les porten a les aules, les acollim a través de les converses de grup, de les pròpies preguntes dels infants, cançons, relats de vivències, etc. 

D’altra banda sí que ens sembla important trobar-nos com a comunitat educativa per celebrar allò que ens uneix. Per això tenim una Comissió Mixta formada per famílies i mestres que s’encarrega de reflexionar sobre les festes i organitzar-les. 

Sobre: Menjador, Extraescolars, Casal i Acollida