Jugar para un niño es la posibilidad de recortar un trocito de mundo y manipularlo, sólo o acompañado de amigos, sabiendo que donde no pueda llegar lo puede inventar. Así define el juego, el juego libre que es la verdadera necesidad del niño.
Francesco Tonucci
El joc és l’activitat natural dels infants a través del qual desenvolupen les seves capacitats motrius, es coneixen, exploren i descobreixen el seu entorn.
Tocar, llepar, tirar, evocar, olorar, experimentar, córrer, saltar, traçar, apilar, construir, enfilar-se, xafar, imaginar, refer, … són accions quotidianes a la nostra escola.
Tenint en compte l’etapa evolutiva dels infants, els adults dissenyem propostes i els oferim materials per tal que puguin fer allò que necessiten. Observem el seu joc sense guiar ni intervenir i cuidem amb delicadesa els seus espais. Deixem fer evitant el judici i les interpretacions adultes.
Respectem l’impuls innat d’explorar el món a través del sentits (joc sensorial) i de recrear les seves experiències (joc simbòlic). Representant personatges, escenes i neguits o imaginant noves realitats els infants van construint la seva identitat i aprenen a gestionar conflictes, a relacionar-se amb els i les altres i a canalitzar les seves emocions.
Des de l’escola protegim el joc i el defensem com a mitjà a través del qual cada nen i nena pot mostrar-se de manera lliure i espontània tot desenvolupant la seva creativitat, la capacitat d’abstracció, la imaginació, la motricitat fina i gruixuda, el llenguatge…